RotorMania

Přejít na obsah

Hlavní nabídka:

21.11.2023 Služební vůz Dsd Rybák
Dvounápravový osobní vůz řady Dsd s výhlídkou je určený pro osobní dopravu. V průběhu let 1948-1951 bylo v Československu vyrobeno 258 vůzů (6-6385 - 6670).

17.2.2018 Osobní vůz Ce Rybák
Dvounápravový osobní vůž řady Ce (později Be) s 8-okny, určený pro osobní dopravu. Během let 1939-1949 bylo v Československu ve dvou sériích vyrobeno 397 vozů (I.série Ce 3-3000 - 3-3360 a II.série 3.3591-3628).

 

17.2.2018 Aku vozík Praga
Akumulátorové vozíky byly od 60-tých let využívány na mnoha nádražích. Řízení a obsluha vozíku byla jednoduchá.Řidič mohl řřídit vozík oběma směry. Rukama ovládal rychlost a směr vozíku, nohou současně ovládal mechanickou brzdu s hlavním vypínačem.

 

4.9.2017 Blm 54
Dvounápravový přípojný vůz 2. třídy Blm  byl vyráběn v letech 1948-1954  Určen byl pro přepravu na místních tratí s nejvyšší dovolenou rychlostí 60 km/hod. Často byl nasazován společně s přípojným vozem Bdlm a motorovým vozem M 131.1 "Hurvínek".

 

20.10. 2016 Vodní jeřáb Spitzner
Parní lokomotiva spotřebuje nejvíce vody. Pro její doplnění sloužily ve stanicích vodní jeřáby. Jeden z nejrozšířenějších typů v Československu byl vodní jeřáb Spitzner.

 

6.10. 2016 Zetor 3011
Traktor evoluční unifikované řady 1 byl uvedený na trh v roce 1960 brněnským Zetorem. Vybaven byl dieslovým tříválcem o objemu 2,3litru,  výkon 31 koní,  rychlost 25 km/h.

 

5.5.2016 Škoda 706 RTO
Autobus vyráběný v letech 1958-1972 v Československu. Během této doby bylo vyrobeno téměř 15 tisíc kusů. Jde o sestavený model firmy FoxToys v měřírku 1:43.

 

5.5.2016 Škoda 1202 STW
Osobní užitkový automobil vyráběný v letech 1961-1973 v Československu, během kterých bylo vyrobeno přes 60 tisíc vozů.

 

21.11.2015 Nákladní vůz Vtr
Nákladní vozy Vtr jsou neodmyslitelně spjaty s rozvojem železniční dopravy v Československu po druhé světové válce. Byly vyráběny v letech 1946-1957, u ČSD se dochovaly do 80-tých let.

 

11.10.2015 Dieslový kompresor
Dieslový kompresor  Škoda s regulátorem odběru stlačeného vzduchu byl umístněn na jednonápraový přívěs. Jeho váha s náplněmi dosahovala těměř 3 tuny (100 litrů paliva, více jak 20 litrů mazacího oleje).

 

6.10.2015 Lavičky

Lavičky byly a jsou součástí nástupišť, čekáren, parků, stály na náměstích, před obchodními domy, na zahradách. Byly v různém stavu a různých barev..

 

5.10.2015 Silniční váha - Diorama

Diorama silniční váhy bude součástí železničního modulu z přelomu padesátých a šedesátých let v Československu..

 

5.10.2015 Osobní vůz Bai
Čtyřosý rychlíkový vůz určený pro vnitrostátní provoz s maximální rychlostí do 120km/h byl vyráběn v období 1952-1958 ve vagónce Tratra Smíchov v počtu 1077 vozů.

 
Nákladní vozy Z

1.10.2015 Nákladní vozy Z a Ztr

Přestavba dalších krytých nákladních vozů německé konstrukce G10 a G20 na československé vozy řady Z (od výrobců Brawa a Fleischmann) a Ztr (od výrobce Fleischmann).

 

30.9.2015 Silniční váha

Nákladové nádraží se jen těžko obejde bez silniční váhy.

 

25.9.2015 Tatra 111 Sklápěč
Těžký nákladní automobil  vyráběný v letech 1942-1962, vyrobeno téměř 34 tisíc vozů. Tohle je opravdická kopřivnická legenda, ikdyž byla původně vyvinuta za války pro potřebu německé armády. Ještě dlouho po válce byla vidět na každém staveništi.

 

17.9.2015 Praha Vršovice
Do galerie přibylo pár obrázků nákladové části nádraží. Předpokládám, že tyto nákladní budovy budou jednou mojí předlohou či spíše inspirací pro model.

 

17.9.2015 BVP-1
Obojživelné pásové vozidlo vyráběné v sovětské licenci v Československu od roku 1968. Nadčasová konstrukce, skvělá průchodnost terénem, dobré pancéřování, palebná síla, maximální rychlost 60Km/hod a vyrobeno okolo 17 tisíc kusů - ve své době jeden z nejlepších "lehkých" tanků na světě.

 

29.4.2015 Praha Vršovice
Součástí je Depo Praha Vršovice, Nákladové a Seřaďovací nádraží, přiléhá k nyní již zrušeným Praha Vyšehrad a Praha Královské Vinohrady, je napojeno 4 kolejemi k Praha Hlavní nádraží, 2 kolejemi k Praha Hostivař a 1 kolejí k Praha Smíchovské nádraží a Praha Krč.

 

29.4.2015 Barkas B 1000
V roce 1956 byl postaven první prototyp v podobě dodávky. V roce 1961 začala sériová výroba pod označením Barkas B 1000. Pohonnou jednotkou byl tříválcový dvoutaktní motor Wartburg 312 o výkonu 42 koní. Nejvyšší rychlost činila 100 km/h.

 

28.4.2015 Tatra 138 Jeřáb
Těžký nákladní automobil  vyráběný v letech 1959-1972, vyrobeno téměř 46 tisíc vozů. Koncepce šasí s nosnou troubou, pohon přední a obou zadních náprav. Motor vidlicový osmiválec chlazený vzduchem.

 

27.4.2015 Tatra 805 Radiovůz
Lehký terénní nákladní vůz Tatra 805 byl vyvinut na základě požadavku armády v roce 1952. Skvěůá prostupnost terénem, možnost umístění mnoha nástaveb  naopak neekonomický provoz, slabý motor a extrémně slabé bubnové brzdy.

 

11.4.2015 Služební vůz Da
Úprava modelu čtyřnápravového služebního vozu Da s velkým zavazadlovým prostorem určeného k přepravě zavazadel v rychlíkovém a osobním provozu firmy Igra Model.

 

4.4.2015 Nákladní vůz Ztr
Přestavba klasického krytého nákladního vozu s budkou německé konstrukční řady G20 od firmy Fleischmann na ČSD Ztr.

 

23.3.2015 Osobní vůz Bai 2.část
Asi nejběžnější vůz na našich tratích šedesátých let nemůže chybět ve formě ucelené vlakové soupravy na žádném kolejišti. Druhá část se zabývá úpravou střechy, podvozku a kompletací modelu.

 
Nákladní potrubí

3.5.2014 Náklad Potrubí

Železniční nákladní doprava se jen stěží obejde bez zakázek velkých národních podniků. Proto je vhodné být zásoben mnoha rozličnými druhy nákladů.

 

30.4.2014 Osobní vůz Bai 1.část
Asi nejběžnější vůz na našich tratích šedesátých let nemůže chybět ve formě ucelené vlakové soupravy na žádném kolejišti.
První část se zabývá rozebráním modelu a úpravou vozové skříně.

 

1.2.2013 Diorama "Padesátka"
Diorama zobrazuje fiktivní vesnické nádraží s kusou kolejí. Kusá kolej je využívána minimálně. Koleje jsou pokryty rzí. Ke skladišti je přistavena Zetka Plzeňského Prazdroje. Vykládka právě probíha...

 

10.2.2014 Nákladní vůz Z
Přestavba krytého nákladního vozu řady Z ČSD Plzeňský Prazdroj od firmy Fleischmann.

 

20.11.2013 Nákladní vůz Z
Přestavba krytého nákladního vozu řady G10 DR zvaný "dobytčák" od firmy Roco na řadu Z ČSD.

 

18.10.2013 Nákladní vůz Vtu
Úterý 2.1.1962
"
V severočeských chemických závodech v Lovosicích, kde je soustředěna výroba umělých hnojiv pro zemědělství, zpracují denně velké mnošství vápence, který je základní surovinou při výrobě lovosického ledku."

 

18.10.2013 Nákladní vůz ES/Vte

Úprava jednoho z nejběžnějších otevřených nákladních vozů u ČSD vyrobených firmou Roco.

 

16.7.2013 Nákladní vůz Eas-u
Úprava vysokostěnných nákladních vozů ČSD vyrobených firmou Roco.

 
 
Návrat na obsah | Návrat do hlavní nabídky