Tatra111 S - RotorMania

Přejít na obsah

Hlavní nabídka:

Tatra 111 S (25.9.2015)


Těžký nákladní automobil vyráběný v letech 1942-1962 v Československu, během kterých bylo vyrobeno téměř 34 tisíc vozů. Opravdová legenda československého autoprůmyslu, původně vyvinutá pro německou armádu. Tento těžký nákladní automobil bylo možné v šedozelené barvě v padesátých letech vídat na všech stavbách v plánovitě se rozvíjejíci republice.Koncepce bylo šasí s nosnou rourou, pohon přední a obou zadních náprav 6x6 s možností vypnutí pohonu přední nápravy.  Motor vidlicový dvanáctiválec 14,8 litrů chlazený vzduchem, výkon 180 koní.

Model jsem si pořídil od firmy Hauler. Stavebnice obsahuje kvalitně odlité díly, vše perfektně sedí, jen je třeba díly řádně začistit. Součástí jsou i lepty, obtisky a návod. Pro další detaily je tu internet, kde je možné dohledat vše potřebné.



Mě osobně se začištění bočnic sklápěčky hrubě nepovedlo, jedna bočnice byla na jedné straně zbroušena i o půl prkna. Na samotném obrázku je vidět sklápěčka jen s jednou postranní bočnicí - to je ale z jiného důvodu - chci ji nechat na modelu sklopenou. Další oživení modelu bych rád udělal tak, že kromě zatočených kol doprava bude jedna přední a střední polonáprava zvýšena z důvodu najetí na nerovnost.



K dalšímu úskalí jsem se dostal ve chvíli, kdy jsem zjistil, že rám podvozku má výplně mezi podélníky a příčníky - docela dalo práci je vyřezat. Po nalepení vrchní chladící mřížky na motorovou kapotu  jsou oproti originálu vidět její obrysy - moje snaha tedy byla obrysy zatmelit. Nalepovací jsou také přední blatníky, které je nutné ke kabině přilepit správně natočené - k tomu mi pomáhala přední část rámu. Na obrázcích je vše ve stádiu rozpracovanosti.

 
 
Návrat na obsah | Návrat do hlavní nabídky