Hlavní nabídka:
Tatra 805 Radiovůz (27.4.2015)
Lehký terénní nákladní vůz Tatra 805 byl vyvinut na základě požadavku armády v roce 1952. Vynikající prostupnost terénem, možnost umístění mnoha nástaveb ale naopak neekonomický provoz, slabý motor (který v posílené verzi byl montován do legendárních osobních automobilů Tatra 603) a extrémně slabé bubnové brzdy byly důvodem, proč tento nákladní automobil nebyl v civilním provozu tak rozšířen.
Model z resinu vyrábí firma I.CAR. Je dodáván s fotografickým návodem, slídovými okny, doplňkovými leptanými díly a obtisky. Fotografický návod sestává ze tří ne příliš zřetelných fotografií modelu v různé fázi stavby. Často je proto třeba na internetu dohledávat, kam který detail patří. Resinové díly věrně kopírují reálnou předlohu. Jednotlivé díly je třeba opatrně z odlitků odřezávat, což kromě velké pracnosti nese riziko poškození dílů samotných. Navíc někdy není zřejmé, kde se má díl od odlitku oddělit. Doplňky z leptů jsou bez chybičky, stejně tak potěší i potištěná slída na zasklení kabiny oken nástavby (to píši přestože vím, že zasklývání modelů je disciplína sama pro sebe).
Celou stavbu jsem si rozdělil do 4 částí-
Střecha nástavby -
Podvozek -
Nástavba -
Kabina -
Pro představu velikosti modelu v měřítku 1:87 přidávám několik obrázků ve srovnání s 1,-
Všechny tatry 805 měly 4 madla připevněná ke kabině. Stejně tak měl radiovůz madla usnadňující vstup do vozu (jedno z boku, jedno vzadu), stupátko (na rozdíl od madel součást leptu) a schůzky. Na nástavbě je vedle tažného zařízení místo na schůzky , přesto součástí modelu nejsou (pro jistotu jsem zkontroloval i druhou stavebnici radiovozu, jestl jsem náhodou schůdky při manipulaci neztratil). Vše bude potřeba na model připevnit. Zároveň jsem začal na model nanášet tenké vrstvy zelené barvy, podvozek matně černá.